Selasa, Juli 11, 2017

5 Pro Tips to Make You a Better Support in Dota 2

Being a support sometimes can be can be overwhelming. Many new players, especially who don't know the importance of the role, only thinks support hero main job is only to buy wards and couriers. 

No, they are not. Support has a lot of responsibility on their shoulder beside buying wards and courier. A good support can change the situation from losing to winning as long as they do their job. In this article, we are going to give you five tips to make you a better support player in Dota 2.


Most of the support heroes in Dota 2 is weak and have a small amount of HP. So correctly positioning your hero during every phase of the game is essential. To survive, you have to balance between keeping close to your tower so you can cower behind the tower if the situation needed, while staying in EXP range of enemy creep line. Not only that, you also have to stay close to the hero you are supporting and make enemy heroes uncomfortable in farming EXP and gold on your lane by harassing them.

Spend your money on healing items such as salve, and do not hesitate to give it to those who need it. It's much better to the team if your carry uses your salve worth 100 gold, instead of he dies and you lose team EXP and precious gold.

Make sure you don't die prematurely, or some may say "feeding", in team-fights. Make sure you use all of your skills (and correctly used) or even survive until your skill is needed before the inevitable happens. Since support role income is low, or even non-existent, avoid dying too much is the best way to maintain your gold income. If you survive team fights, you will get a nice gold bonus for supporting and more EXP!

Last Hitting, Denies, and Harass

It's not true that because you pick a support hero makes you can't farm at all. You still need gold to buy wards, regeneration items, and boots. But make sure you do not intentionally fight last hits with your carry. If you really have to because you are so close to the item you need to buy, ask the carry permission to farm one or two creeps. A good carry will understand you.

Denying and harassing are the two basic skills in DotA 2. Denying is last hitting your own creeps before your enemies do so the enemies gold and EXP gain are reduced. Ideally, you last hit all of your own creeps to maximized this deficit while you make sure your carry get all of his/her last hits.

Harassing is the act of hitting enemy heroes with your skills or attacks so they will take some damage and get driven back so they are out of EXP range. Successful harass will make your carry farm comfortably and your enemies level lagged behind.


Able to see the enemy movement is important to avoid getting ganked. That's why wards are essential to your team survival throughout the match. It's your job as a support to place wards in strategic places to be able to see where are your enemies.

At the very beginning of the match, if you see the other support already purchased courier, then it's your job to buy wards. While Sentry wards are situational, depends on whether you up against invisible heroes, Observer Wards are an important part of every game.

Initially, you put an Observer Wards at the river that overlook both runes. By setting wards here, your team can see if the enemy team is planning on ganking and make strategies to counter or avoid it. This wards placement also useful for your midlaner to see if a rune has spawned and to judge whether it's safe or not to pick it up.

Wards run out every six minutes and they need to be replaced immediately. Rule of thumb: buy wards after you able to buy boots and buy wards again at 15 minutes, 30 minutes and 45 minutes.


Good communication between your team is important if you want to win the game. Basically, you can press enter and input your chat or press alt + left click to ping your teammate of a danger or something else. But there is some easy way to communicate with your party members. Here are some of them:

Missing: When an opponent hero is suddenly missing from your vision, it could mean a lot of things; maybe he went back to base to refill his HP, or buying items in secret shop, or more importantly, planning a gank. 

When this happens, it's is important to tell your teammate in other lanes that one of enemy heroes is missing. Simply press alt + left click on the portrait of the missing hero to inform your team in team chat. You'll get a nice message like you described instead of the general lane one. If the heroes said missing is back on your lane, that you can inform your team as well by pressing ctrl + alt and click the hero portrait.

Cooldowns and gold needed to buy an item: While pressing alt + clicking on an enemy hero portrait will inform your team that an enemy hero is missing, alt + clicking on your skill will inform your team whether one of your skill is on cooldown and how many seconds left before the cooldown is complete. This will make sure that your needed skill to stun, silence or heal your teammate is can be used when your team planning to do a gank. Alt + clicking on one of the items in the shop also will inform your team on how many golds you needed before you can buy that item.

Other: Basic text chat can also be used to create a simple communication; such as "go?" to check if everyone is ready, or "go!" to command your team to attack. Scouting information is also important to be shared with your team. If you know that one of your enemy ultimate skill is in cooldown, tell your team about it so you can plan on a gank or team fight. Other things that are important to share is whether the enemy picks up an invisibility or double damage rune, or one of the enemies is purchased key items so you can approach carefully in battle.


Offensive Ganking

Supporting heroes plays important role in most ganks. Even though you don't do massive damage and get the kills, your skills will help your teammate by healing them, disabling your target, provide a buff for your team or debuff for the enemy team. That's why it is important for you to understand your hero ability and how it will function when aiding your allies in ganks.

Defensive Ganking

When your team is ganked, then your role is reversed. Wards usually take out the surprise factor and now your skills can be used to make enemy gank fails. Usually, ganks happens on early to mid game, that's why it's important for you to bring TP in your inventory. When different lanes are being ganked and you think it's safe to leave your carry, TP in to save your teammate.

Senin, Juli 10, 2017

7 Most Anticipated Video Game Release in August 2017

2017 is the best year for gamers. There are a lot of triple AAA titles going to be released this year along with loads of unique indie games. Starts with Resident Evil 7 and ends with the more big hits such as Destiny 2 and Call of Duty: WW2, return of massive franchises such as Mass Effects and console exclusive like Detroit: Become Human, what a time to be a gamer, don't you agree?

Time flies so quickly and here we are in July already. We already have a lot of beautiful games like Horizon Zero Dawn, Ghost Recon: Wildlands, and Nier: Automata. But hey, that's only half of the fun prepared for us this year. In August, video games developers are about to release a bunch of epic titles.

In total, there are going to be 33 new games and DLC release coming in August. But we are not going to talk about each and every one of them in this article. Right now, we are going to give you the 7 most anticipated video game in August. Which one of them is the one you waiting for?

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC, PS4: August 8th)

Hellblade is a story of Senua, a female Celtic warrior and her journey into hell. Ninja Theory as the game developer stated that the hell previously mentioned is her own manifestation of mental illness. As you play the game, you will see Senua's experiencing hallucinations and psychosis.

Instead of how Ninja Theory describes the game, it is not a horror game. On Hellblade's trailer video we can see Senua's adventure into a beautiful and mystical woodland, solving esoteric puzzles and fighting mythical creatures in an epic one-on-one combat.

Hellblade: Senua's Sacrifice is scheduled to release on PC and PS4 on August 8th.

LawBreakers (PC, PS4: August 15th)

The game designer, Cliff Bleszinski (previously known as the Gears of War lead designer), stated that LawBreakers is distinctly different from Overwatch, even though a lot of players saying that the game is has a lot in common with its main competitor. Boss Key Production, the game developer, said that LawBreakers is going to launch for PC and PS4. But if you have PS4 Pro, then you will play the game with improved graphics and smoother performance. One more reason for you to buy the Pro version of PS4.

LawBreakers is a fast-paced shooter game that makes you performing high-speed aerial maneuvers, precision aiming, and gravity-manipulating stunts. It's a role-based shooter so you can pick a distinct play style from other players in your team and work together to dominate a deathmatch bouts. Boss Key Production has held one-month closed beta back in April 2017. In August, you can purchase the game and compete other players in open beta.

LawBreakers is coming to PC and PS4 on August 15th.

Matterfall (PS4, August 15th)

This game failed to mentioned by Sony at their E3 showcase. No one knows why Sony does that, but we do know that this is one hell of a beautiful game. Matterfall developed by Housemarque whose previously made a bunch of quality games such as Super Stardust, Outland, Resogun, and Alienation.

The developer maintained their distinctive feature; a gloriously beautiful affair with sensational colorful explosions. In Matterfall, the main hero is struggling to escape a devastated world infected by Smart Matter, a deadly alien race. Your only way to survive the struggle is by shoot your way out of it.

Matterfall is a side-scrolling shooter game exclusive for Sony Playstation 4. It's coming on August 15th this year.

Cities Skylines (PS4, August 15th)

After a successful launch on PC back in 2015 and Xbox One in 2017, the Cities Skylines developer Colossal Order and publisher Paradox Interactive make its way to PlayStation 4 this summer. As we already know, Cities Skylines sold 1 million copy in its first month then spread its wings to Xbox One in April 2017.

For PS4 version, Cities Skylines will include their first expansion, After Dark. This will adds tourism and nightlife to your city. As for the game's other expansions such as Snowfall, Mass Transit, and Natural Disasters, Colossal Order didn't mention their inclusion in PS4 version release. The port is optimized to play on a controller, and being handled by Tantalus Media, the one that did for Xbox One Port.

Cities Skylines is coming to PS4 on August 15th, 2017.

Uncharted: the Lost Legacy (PS4, August 22nd)

Yes, this is not a new game, but a DLC for Uncharted 4 previously released on PS4. But this DLC is worth mentioning in this article because it features a whole new story. That's why Uncharted: the Lost Legacy said to be a stand alone DLC of its main game.

In the Lost Legacy, we embark on an adventure with Chloe Frazer and Nadine Ross in India's Western Ghats mountain in search of the lost cities of Hoysala Empire. But their adventure goes sideways pretty quickly. Gunfights and fistfights are unavoidable and both Chloe and Nadine relentlessly pursued by a vehicle with a mounted machine gun. They're also run into ruthless warmonger, Asav.

Uncharted: the Lost Legacy is coming to PS4 on August 22nd, 2017.

Hello Neighbor (PC, Xbox One, August 29th)

Hello Neighbor is a game where you sneak into your neighbor's house because you think that your neighbor hiding a terrible secret in the basement of their house. The main concept is pretty simple, but don't expect that this is going to be an easy game. Because it's more complex than you think.

The AI in this game will learn your every move. If you constantly sneak your way into their house from the front: they will put cameras there. But if you keep going from the backyard window. expect a bear trap waiting for you after a while. But the most tense part of the game is when you infiltrate the neighbor house. Because it's his house, he knows it better than you are, which makes the chases inside the house between you and your neighbor very hectic.

Hello Neighbor scheduled to release on PC and Xbox One on August 29th, 2017.

Life is Strange: Before the Storm - Episode One (PC, Xbox One, PS4, August 31st)

Back in 2015, Life is Strange is a hugely popular episodic gaming, all thanks to its focus on narrative storytelling that pulls us as the players from one story segment to another. The game story revolves around a young lady named Max, whose unexpectedly received a power to rewind time.

In E3 2017, Square Enix with the new developer for the game, Deck Nine Games, announced a prequel for the game, Life is Strange: Before the Storm. But in this game, you don't play as Max, but the fan-favorite character Chloe Price. Before the Storm story spotlight her years prior to supporting role in the first title. With Max her power is gone, the story becomes more linear.

In this game, Chloe meets Rachel Amber for the first time. This is when their friendship started and form its shape into what we've known in the first Life is Strange.

Life is Strange: Before the Storm is coming to PS4, PC, and Xbox One in August 31st, 2017.

Kamis, Juli 21, 2011

Sekilas tentang kota Blitar

Blitar, kota yang identik dengan sang proklamator negeri ini memang banyak kita kenal dari buku-buku sejarah sewaktu kita SD dulu. Namun tak banyak yang tahu di mana letak sebenarnya kota Blitar itu, sebelahnya kota apa, dan bisa dicapai berapa lama dari kota asal gw yakni Lampung.

Ketika pertama kali bis gw beranjak dari pool Puspa Jaya di jalan Bypass Bandar Lampung, banyak sekali keraguan, kebimbangan, serta tak luput rasa sedih, seiring menatap wajah-wajah yang selama ini selalu tampak di depan mata namun beberapa menit kemudian tak kan terlihat lagi dalam waktu yang cukup lama. Ya, wajah-wajah yang begitu gw kasihi, Mama, Papa, dan keponakanku yang tersayang Nayla. Tak terasa air mata ini mengalir saat senyum mereka tak lagi menghiasi indahnya hari gw.

Mungkin pada saat ini udah ada yang mulai bertaya, "loh, ngapain Yas jauh-jauh ke Blitar?" Jadi begini, gw menempuh jarak ribuan kilometer, yang harus ditempuh dalam waktu kurang lebih 36 jam untuk sampai di kota ini dengan tujuan memenuhi tugas training dari kantor baru gw.

Okeh, singkat kata, gw sampai di Blitar pukul setengah dua pagi. Kesan pertama yang gw dapet tentang kota Bung Karno ini adalah dingin udaranya di kala malam lain dari kota lainnya. Angin yang berhembus kala itu sampai mampu menembus jaket gw yang tebal, dan sanggup membuat badan gw menggigil kedinginan. Ditambah lagi, temen gw yang menjemput gw malam itu di terminal dengan motor melajukan motornya sekencang mungkin untuk bisa dengan segera sampai di kantor. Alhasil, dinginnya udara Blitar rasanya sampai ke tulang sumsum, membuat gw yang biasanya tidur diterpa kipas angin, malah berselimut karena kedinginan ketika merebahkan diri untuk beristirahat dari perjalanan panjang.

Keesokan harinya, ketika matahari mulai tinggi, udara di kota ini ternyata tak jauh berbeda dengan di Lampung. Panas. Meski sengatan matahari tak seterik di Lampung, namun tetap saja membuat udaranya terasa panas hingga membuat gw kegerahan. Hari pertama di Kantor Cabang Blitar gw habiskan hanya di dalam ruangan, menerima pelatihan ini dan itu.

Hari kedua sedikit berbeda. Memang masih ada training yang harus gw pelajari, namun ketika makan siang, ada teman kantor yang mengajak untuk membeli makan siang di luar. Tentu saja tawaran itu enggak gw tolak. Akhirnya untuk pertama kalinya gw bisa melihat dengan jelas seperti apa Kota Blitar itu.

Kesan kedua yang gw dapat dari Kota Blitar ini adalah kota yang penuh dengan ketenangan. Tak banyak kendaraan yang ada di kota ini. Jadinya jalanan tak begitu padat dan tak ada kemacetan. Selain itu, layaknya kota-kota di Pulau Jawa, Blitar ini memiliki alun-alun di depan pusat pemerintahannya, yakni kantor walikota.

Blitar merupakan kota yang sungguh teratur dan tertib. Mungkin karena kota ini adalah kota wisata, siapapun yang ingin melihat tempat peristirahatan terakhir presiden RI pertama, haruslah datang ke Blitar. Namun, buat orang yang baru pertama kali datang di kota ini, mungkin akan dibingungkan dengan banyaknya jalan satu arah di sini. Lain dengan Bandar Lampung yang hanya mempunyai dua jalan satu arah, di Blitar, meski jalannya lebar-lebar dan tak banyak kendaraan yang ada di sini, tetap memiliki empat hingga lima jalan satu arah di pusat kotanya.

Di hari kedua ini gw mulai merasa dan membatin "kayaknya gw bakal kerasan tinggal di sini.." Hehe. Selain karena kotanya yang unik, teratur dan aman (ya aman, kalau kamu markir motor di depan rumah dan lupa mengunci stangnya sekalipun, ga akan hilang itu motor di sini), penduduknya pun sopan-sopan. Jauh dengan perkiraan gw yang mana gw pikir orang Jawa Timur itu bahasanya kasar-kasar, Blitar ini tutur bahasa orangnya halus-halus seperti di Jogja atau Solo. Hmm, tipikal kota yang bakal gw pilih untuk menghabiskan sisa umur gw nanti.

Hmm, mungkin sementara itu dulu cerita gw di Blitar ini. Lain kali akan gw sambung lagi dengan cerita-cerita menarik lainnya seperti kulinernya yang unik, serta kebiasaan masyarakatnya yang sungguh luar biasa, juga dengan foto-fotonya. Hehe

Cya guys.. ^_^

Rabu, Januari 12, 2011

Surat Untuk Seorang Adik...

Tuk adikku tercinta Nadia Arissanti Wardhani..

Membaca kondisi mu yang sekarang, terus terang saja, mas mu ini bingung harus berkata apa. Mau marah, salah, tapi mau didiemin juga tambah salah. Kamu, yang orangnya ga bisa dikonfrontir, membuat mas mu ini terpaksa menempuh jalan lain untuk mengingatkanmu, dengan tulisan ini. Bukan berarti karena dirimu telah berbuat salah, bukan, cuma mas mu berpikir, langkah yang kamu lakukan sekarang rasanya kurang elok dilihat.

Dari dulu mas mu ini sudah sering mendengar tentang perjalanan cinta mu. Berliku memang, tapi kok kesannya itu-itu saja ya? Kalau enggak sama si A, ya pasti sama si B. Dan yang bikin mas mu ini sering mengangkat alisnya karena keheranan adalah transisi perpindahan hati mu dari A ke B itu sungguh sangat dekat waktunya. Kalau bisa dibilang dalam hitungan hari.

Sampai-sampai mas mu ini hapal, "ooh, udah putus ya sama si A, yah, paling dua tiga hari ini udah jalan sama si B," begitu terus. Membuatmu seperti mudah ditebak pikirannya, tapi membuat mas mu ini bingung, apa sih sebenarnya yang ada di dalam hati mu itu? Kok cepat sekali kamu berpindah hati? Siapa yang sebenarnya ada di dalam hatimu? Mungkinkah keduanya? Sehingga kamu bisa dengan mudah membolak-balik hatimu. Habis side a tinggal putar kasetnya pindah ke side b.

Dari dulu juga masalahnya selalu sama. Si A yang terlalu posesif lah, sehingga sering menyakiti hatimu dan membuatmu menangis karena genggaman tangannya yang terlalu kencang di pergelangan tanganmu. Lalu kamu pindah ke si B. Si B juga bukannya bersih dari masalah. Kadang kamu mengeluh kalau dia terlalu cuek lah, enggak bisa dibilangin lah, dan sejuta masalah lainnya yang ada di keduanya.

Tapi kamu selalu saja kembali ke mereka berdua. Kalau lagi enggak sama si A, pasti sedang sama si B. Too predictable. Sebagai saudara, mas mu ini justru merasa kalau kamu yang sedang dipermainkan hatinya oleh mereka. Kamu yang sedang diombang-ambingkan perasaannya di antara kedua pilihan itu. Atau ini cuma perasaan mas mu saja? Atau apa? Ah, kamu juga tak pernah jujur sama mas mu ini apa yang sebenarnya ada di dalam hatimu.

Kembali lagi mas tanyakan kepada kamu, apakah sesulit itu menghadapi dunia dalam kesendirian? Apakah harus selalu ada seorang yang menemanimu untuk menghadapi tantangan hidup mu yang sedang kamu jalani? Bukan berarti mas mu ini meminta dirimu untuk meniruku dan menjadi orang yang terlalu pemilih terhadap lawan jenis, bukan. Mas mu ini hanya menginginkan untuk kamu berpikir sejenak, apakah ada di antara si A dan si B yang kamu nilai paling baik dan layak untuk dijadikan pendamping hidup?

Mas mu ini cuma ingin kamu untuk menyingkir dulu sebentar. Lihat keduanya dari sisi netral. Karena yang kamu lakukan selama ini tidak demikian. Ketika kamu sesak akan segala perhatian dari si A kamu lari ke si B yang kamu nilai bisa memberikan sedikit ruang kebebasan. Namun ketika kamu menjadi kesepian karena si B yang terlalu cuek dan jarang ambil pusing terhadapmu, kamu kembali ke si A yang menjanjikan segala perhatian.

Coba sejenak kamu berdiri di antara mereka berdua. Bukan di salah satunya. Lihat, pilah pilih, pertimbangkan. Mana sisi positif dan negatif dari kedua belah pihak. Mana yang bisa kamu terima, mana yang "terlalu" bagimu.

Mas mu ini bukan melarangmu untuk menjalin hubungan dengan si A atau si B, bukan. Mas mu ini cuma menginginkan sebuah kepastian dalam hidupmu. Sebuah keajegan, ketetapan hati. Mas mu ini benar-benar mengidam-idamkan kamu berkata "kenalin Mas Dias, ini lelaki pilihan hatiku, selamanya aku akan setia kepadanya, hingga nyawa ku ditarik dari ubun-ubunku dan tertinggal jasadku di dalam barzah, hanya dialah satu-satunya yang kucinta."

Ah, sungguh indahnya kalau kata-kata itu terdengar dari bibir manismu, terlontar tulus dari dalam hatimu yang lugu. Bukan tak mungkin mas mu ini akan menangis, karena bahagia akan kebahagiaanmu. Itulah yang sebenarnya mas mu inginkan darimu. Kebahagiaanmu, bukan lainnya, tidak.

Maka, kumohonkan kepadamu. Tetapkan lah hatimu. Pilihlah yang terbaik di antara mereka berdua. Kalau pun tak mungkin, dunia ini sungguh sangat luas adikku. Masih banyak pilihan lain untuk kau jalani di dalam hidup ini. Seperti kata temanku, "you always had a choice." Kamu selalu punya pilihan dalam hidup. Dan pilihan hidup ini bukan hanya ke kiri atau ke kanan.

Kamu harus banyak-banyak lagi melihat dunia adikku. Dunia bukan hanya kiri dan kanan. Masih ada atas, bawah, menengok ke belakang, atau menatap lurus ke depan. Kamu hanya perlu untuk mengumpulkan keberanian untuk itu. Berpetualang. Ya. Jadilah petualang cinta.

Bukan berarti mas mu ini menginginkan kamu untuk mengobral hatimu kepada siapa saja. Oh oh, tidak. Mas mu ini hanya menginginkan kamu untuk melihat dunia. Betapa banyaknya pilihan yang ada di sana. Kenali lebih banyak orang. Jalin pertemanan lebih banyak lagi. Kenali orang lebih luas lagi. Jangan pilih-pilih, bertemanlah dengan siapa saja. Mulai dari anak pejabat, hingga anak seorang pemulung.

Mas mu ini berharap kamu akan menjadi bijak dengan itu. Bisa lebih dewasa untuk mengambil pilihan. Lebih cakap untuk mengambil sebuah keputusan. Memikirkannya terlebih dahulu masak-masak apa positif dan negatifnya sebelum memutuskan sesuatu.

Yah, hanya itu saja yang bisa mas sampaikan. Maaf kalau terlalu panjang. Maaf kalau ada kata-kata yang tidak berkenan, bahkan mungkin menyakiti hatimu. Kembali lagi, mas mu ini hanya menginginkan yang terbaik untukmu.

Dengan penuh rasa cinta, dari Mas mu...

Dias Marendra

Sekilas soal The Bee Gees

Belakangan ini gw lagi suka sekali mendengarkan lagu-lagunya The Bee Gees. Bukan karena gw baru suka sekarang. Sebenarnya gw sudah suka dari lama grup yang diisi tiga bersaudara Gibb itu. Cuma ada beberapa lagu-lagu mereka yang gw nilai benar-benar patut untuk diapresiasi.

Seperti misalnya Too Much Heaven, Alone, atau How Can You Mend a Broken Heart. Ketiga lagu itu sekarang selalu gw putar ketika sampai di rumah. Badan yang capek jadi benar-benar rileks mendengarkan tiga lagu itu.

Alasan lainnya, ya karena lagu-lagu mereka benar-benar menggambarkan apa yang gw rasain sekarang. Betapa sakitnya patah hati, atau indahnya jatuh cinta, atau kesendirian yang gw rasain sekarang.

"I could never see tomorrow, no one said a word about the sorrow," dari How Can You Mend a Broken Heart. Sepotong lirik itu gw rasa benar-benar menghujam hati ini. Lagu itu mengisahkan betapa rapuhnya seorang manusia ketika dalam kondisi patah hati.

Belum lagi ketiga bersaudara Gibb itu membawakan lagu mereka dengan penuh penjiwaan, penuh penghayatan, membuat siapapun yang mendengar lagu mereka bisa merasakan kepedihan, cinta, atau bahkan kesendirian dari bait lagu yang mereka lantunkan. Sungguh indah. Sungguh tak tergantikan. Tidak akan ada lagi sebuah band yang mampu membuat lagu seperti mereka dan menyanyikannya sebaik yang mereka lakukan.

I love u The Bee Gees.. ^_^

Selasa, Januari 11, 2011

What The Hell...?

Ternyata sistem pemerintahan kita ini ga semuanya diisi sama orang pinter yaa. Ini buktinya :

Minggu lalu gw liputan ke gedung dewan. Di salah satu ruang komisi gw mendengar para anggota DPRD itu sedang asik melakukan perbincangan. Namun kedatangan kami, para wartawan, mengalihkan perhatian mereka untuk menjawab pertanyaan-pertanyaan dari kami..

Setelah selesai mereka dimintai pendapat, mereka pun mulai melanjutkan perbincangan mereka. Rupanya salah satu diantara mereka adalah penggemar klub sepakbola Barcelona.

Salah satu dari kami bertanya, "wah, rupanya abang ini penggemar barcelona juga yaa?". Ia pun menjawab, "iya, saya suka sekali permainan cantik mereka."

Yang enggak gw sangka-sangka, tiba-tiba ada salah satu di antara mereka yang nyeletuk, "Barcelona itu dimana ya? Inggris bukan?". What the hell???

Okelah kalau misalnya yang digemari itu klub kayak chelsea, atau arsenal yang namanya ga mewakili kota asal mereka, London. Tapi Barcelona, OMG, semua orang kayaknya tau kalau Barcelona itu nama sebuah kota di Spanyol, kok anggota DPRD yang "katanya" pintar ini ga tahu hal sesepele itu..?

Jadi bagaimana negara kita mau maju kalau anggota legislatif kita aja kayak gitu? Gimana enggak mungkin tahun kemarin kalau mereka cuma menelurkan satu perda selama satu tahun? Geez, makin lama gw bekerja sebagai wartawan, makin ga mau gw hidup di negeri ini.. Negeri yang korup, yang bejat, yang miskin, yang makin dibikin miskin sama pemimpin negeri yang bodoh seperti ini..

Minggu, Januari 02, 2011

I Hate Mondays

I really start to hate mondays recently. What about u?
Here's some tips to make your monday a better day :